http://picasion.com/gl/2jwY/


widgets
http://picasion.com/gl/1Nts/

Puis Kias bunga sahabt


Kering airmata mengalir ke muka… Meninggalkan kesan sahdu hiba… Merobek jiwa parah luka… Mencari arah cahaya sinarNya… Kemana dimana langkah akhirnya… Dalam puisi kias berbunga… Diajar dengan mata pena… Tanpa diduga terhasil citra… Perjalanan demi perjalanan Dia… Merungkap rahsia demi rahsia… Tanah berdiri menjadi manusia… Dipijak dilangkah jua akhirnya… Bila puisi akan berbicara… Dan siapakah pendendangnya… Akukah? Sedang aku tidak mampu bersuara… Hanya Dia mampu berkata… Jasad yang dihias didunia… Jatuh reput ke tanah jua… Adakah aku ingat wajah pemberianNya… Sedangkan aku tiada wajah rupa… Ya Allah… mengapa wajah aku tidak seperti mereka… Engkau hias wajah mereka… Sehingga sempurna kejadiannya… Hujan memayungi menyelimut hiba… Memberikan semangat kawal luka… Aku merayu kepada Maha Pendengar derita… Berikanlah aku kasih walaupun kain yang hina… Agar dapat tutup gegendang telinga… Supaya tidak terasa kesunyian suara… Hujan berlari menghilang entah kemana… Digantikan cahaya mengindahkan suasana…. Aku kembali berdiri semula… Walau tiada apa… Tetap aku bersyukur… Kerana aku berdiri didalam agamaNya… Islam agama yang mulia… Bersyukurlah Walau Tiada Apa… Kering airmata mengalir ke muka… Meninggalkan kesan sahdu hiba… Merobek jiwa parah luka… Mencari arah cahaya sinarNya… Kemana dimana langkah akhirnya… Dalam puisi kias berbunga… Diajar dengan mata pena… Tanpa diduga terhasil citra… Perjalanan demi perjalanan Dia… Merungkap rahsia demi rahsia… Tanah berdiri menjadi manusia… Dipijak dilangkah jua akhirnya… Bila puisi akan berbicara… Dan siapakah pendendangnya… Akukah? Sedang aku tidak mampu bersuara… Hanya Dia mampu berkata… Jasad yang dihias didunia… Jatuh reput ke tanah jua… Adakah aku ingat wajah pemberianNya… Sedangkan aku tiada wajah rupa… Ya Allah… mengapa wajah aku tidak seperti mereka… Engkau hias wajah mereka… Sehingga sempurna kejadiannya… Hujan memayungi menyelimut hiba… Memberikan semangat kawal luka… Aku merayu kepada Maha Pendengar derita… Berikanlah aku kasih walaupun kain yang hina… Agar dapat tutup gegendang telinga… Supaya tidak terasa kesunyian suara… Hujan berlari menghilang entah kemana… Digantikan cahaya mengindahkan suasana…. Aku kembali berdiri semula… Walau tiada apa… Tetap aku bersyukur… Kerana aku berdiri didalam agamaNya… Islam agama yang mulia…

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Daftar Blog Saya

Banyak hal di Dunia yang takkan sanggup kita fikirkan sendiri, banyak tawa yang tak seru jika dinikmati seorang diri, banyak air mata yang terlalu pedih untuk dialirkan sendiri, untuk itulah kita membutuhkan saudara/teman, membagi setiap kebaikan, mengoreksi tiap kesalahan, Ya Rabb....... Jika sekarang saudara/riku/teman2ku yang sedang tersenyum? Semoga menjadi ibadah, jika bersedih? Semoga kesedihan nya bisa menghidupkan hati dan jiwa. Jika sedang lelah? Semoga kelelahan nya menjadi penggugur dosa dosa. Aamiin ya Allah.
gif

KLIK SITE BUKERAN