http://picasion.com/gl/2jwY/


widgets
http://picasion.com/gl/1Nts/

Puiis hati terindah bermaknah


Fajar menyingsing di pagi hari, Menerangi seluruh pelusuk bumi. Kerap ku terfikir seorang diri, Apakah tujuan terciptanya diri ini? Hidup di dunia hanyalah sementara, Akhirat jua kekal selamanya. Ku susun sepuluh jari, berdoa seraya, Tiadakah lagi kedamaian di dunia? Pasang surut silih berganti, Patah tumbuh hilang berganti. Kami insan tiada upaya diri, Ya Allah ku akui, lemahnya diri ku ini. Berkumandang azan bertalu-talu, Di pagi yang dingin penuh syahdu. Aku berdiri menyambut seruan Mu, Mengharapkan keredhaan tulus daripada Mu Ya Allah ya tuhanku, Hatiku risau tiada terperi. Ku menadahkan tangan bedoa kepadamu, Di manakah tempatku ku di akhirat nanti? Hari demi hari terus berlalu, Memamah zaman yang kini semakin rapu. Alangkah indahnya jika ku dapat tatap wajahmu Ya Rasulullah, aku rindu kepadamu! Kitab suci Allah sebuah mukjizat Tibanya hisab engkaulah pemberi syafa’at Ingin ku bertemu dengan mu nanti di akhirat Pimpinlah tanganku melalui titian Sirat! Ya Allah ku rindukan SyurgaMu, Ya Rasul ku rindukan Syafa'atmu. Ampunkanlah segala dosa-dosa ku, Terimalah aku sebagai ummatmu. Berlinang air mata membasahi pipi, BerTahajjud seorang di malam yang sepi. Tunjukkan aku jalan yang diredhai, Supaya tenang ketika dicabut nyawaku nanti. Ya Allah maafkan aku akan keterlaluan diriku, Segala keterlanjuran berpunca dari kesilapan ku. Kini ku ingin mendekatkan diri kepada Mu Supaya dapat ku jejak taman Syurga Mu Warkah ini hanya cebisan kehidupanku, Untuk pedoman bagi yang ingin mendekatiMu Ku bersyukur kerana diberi pertunjuk kepadaku Janganlah berlengah lagi wahai SAHABATKU…. ..

1 komentar:

  1. Satu masa telah terlewati Benci dan rindu merasuk di kalbu Ada apa dengan cintaku Sulit untuk aku ungkap semua Jangan pernah bibir tertutup Bicarakan semua yang kau rasakan Cinta itu kita yang rasa Bila sengsara hati kan merana Wahai pujangga cinta Biar membelai indah Telaga di kalbuku Jujurlah pada hatimu Ada apa dengan cinta perbedaan antara aku dan engkau biar menjadi bait dalam puisi cinta terindah...... yupz kata nya gak boleh menyanyi kok ana sendiri malah menyanyi aduh gimana iini yach.???ehem ehem!

    BalasHapus

Daftar Blog Saya

Banyak hal di Dunia yang takkan sanggup kita fikirkan sendiri, banyak tawa yang tak seru jika dinikmati seorang diri, banyak air mata yang terlalu pedih untuk dialirkan sendiri, untuk itulah kita membutuhkan saudara/teman, membagi setiap kebaikan, mengoreksi tiap kesalahan, Ya Rabb....... Jika sekarang saudara/riku/teman2ku yang sedang tersenyum? Semoga menjadi ibadah, jika bersedih? Semoga kesedihan nya bisa menghidupkan hati dan jiwa. Jika sedang lelah? Semoga kelelahan nya menjadi penggugur dosa dosa. Aamiin ya Allah.
gif

KLIK SITE BUKERAN